Katalog znaku i nazwy PTOiTr
Łódź, 23-01-2015Katalog znaku i nazwy Polskiego Towarzystwa Ortopedycznego i Traumatologicznego to zestaw reguł oraz jednolitych standardów dotyczących logo, logotypów, kolorystyki i nazewnictwa.
Ma na celu uporządkowanie zasad stosowania oficjalnego znaku i nazwy PTOiTr oraz projektowania wszelkich materiałów oraz publikacji nim opatrzonych.
-
1. Standaryzacja nazwy
-
1.1 Oficjalna nazwa
Prawidłowe brzmienie oficjalnej nazwy Towarzystwa wyznacza „Statut Polskiego Towarzystwa Ortopedycznego i Traumatologicznego”. Dopuszcza się stosowanie materiałów w języku polskim oraz języku angielskim.
Nazwa w języku angielskim:
Polskie Towarzystwo Ortopedyczne i TraumatologiczneNazwa w języku angielskim:
Polish Society of Orthopaedics and Traumatology
-
1.1 Oficjalna nazwa
-
2. Komunikacyjna nazwa
Skrócona nazwa w języku polskim (akronim): PTOiTr
Skrócona nazwa w języku angielskim (akronim): PSOT-
2.1 Zasady użycia akronimu
Użycie komunikacyjnej nazwy w tekstach ciągłych musi zostać poprzedzone zastosowaniem oficjalnej nazwy Towarzystwa w pełnym brzmieniu.
W konstrukcjach językowych akronim PTOiTr / PSOT odnosi się zawsze do określenia Towarzystwa jako instytucji.
Zabronione jest używanie skrótu PTOiTr / PSOT w nazwach oddziałów i ich podjednostek oraz wszystkich innych typów jednostek w strukturze Towarzystwa.
-
2.1 Zasady użycia akronimu
-
3. Typografia
-
3.1 Logo i logotyp
Dla logotypu Polskiego Towarzystwa Ortopedycznego i Traumatologicznego podstawowym krojem pisma jest Arial.
-
3.1 Logo i logotyp
-
4. Logo
-
4.1 Zasady stosowania logo
Logo Towarzystwa muszą zawierać wszystkie nośniki w komunikacji informacyjno-promocyjnej:
- papiery i koperty firmowe,
- wizytówki służbowe,
- wnioski, formularze, zaświadczenia,
- listy gratulacyjne, dyplomy, kartki okolicznościowe, zaproszenia itp.
- plakaty, afisze, ulotki, banery, broszury, informatory itp.,
- ogłoszenia i informacje prasowe, internetowe i telewizyjne,
- gadżety i inne materiały promocyjne,
- materiały konferencyjne,
- strony internetowe poszczególnych jednostek i organizacji,
- prezentacje multimedialne, filmy, spoty reklamowe itp.,
- pozostałe materiały, dokumenty i publikacje, dla których nie przewidziano określonej odrębnymi przepisami szaty graficznej.
Logo Towarzystwa należy umieszczać w wielkości zapewniającej czytelność i w miejscu zapewniającym jego właściwe wyeksponowanie.
Logo Towarzystwa nie może być mniejsze niż jakikolwiek inny znak lub logo występujące w danym materiale.
-
4.1 Zasady stosowania logo
Poniżej logotypy do pobrania:
logotypy.zip