Katalog znaku i nazwy PTOiTr

Łódź, 23-01-2015
Wprowadzenie

Katalog znaku i nazwy Polskiego Towarzystwa Ortopedycznego i Traumatologicznego to zestaw reguł oraz jednolitych standardów dotyczących logo, logotypów, kolorystyki i nazewnictwa.

Ma na celu uporządkowanie zasad stosowania oficjalnego znaku i nazwy PTOiTr oraz projektowania wszelkich materiałów oraz publikacji nim opatrzonych.

  1. 1. Standaryzacja nazwy
    1. 1.1 Oficjalna nazwa

      Prawidłowe brzmienie oficjalnej nazwy Towarzystwa wyznacza „Statut Polskiego Towarzystwa Ortopedycznego i Traumatologicznego”. Dopuszcza się stosowanie materiałów w języku polskim oraz języku angielskim.

      Nazwa w języku angielskim:
      Polskie Towarzystwo Ortopedyczne i Traumatologiczne

      Nazwa w języku angielskim:
      Polish Society of Orthopaedics and Traumatology

  2. 2. Komunikacyjna nazwa

    Skrócona nazwa w języku polskim (akronim): PTOiTr
    Skrócona nazwa w języku angielskim (akronim): PSOT

    1. 2.1 Zasady użycia akronimu

      Użycie komunikacyjnej nazwy w tekstach ciągłych musi zostać poprzedzone zastosowaniem oficjalnej nazwy Towarzystwa w pełnym brzmieniu.

      W konstrukcjach językowych akronim PTOiTr / PSOT odnosi się zawsze do określenia Towarzystwa jako instytucji.

      Zabronione jest używanie skrótu PTOiTr / PSOT w nazwach oddziałów i ich podjednostek oraz wszystkich innych typów jednostek w strukturze Towarzystwa.

  3. 3. Typografia
    1. 3.1 Logo i logotyp

      Dla logotypu Polskiego Towarzystwa Ortopedycznego i Traumatologicznego podstawowym krojem pisma jest Arial.

  4. 4. Logo
    1. 4.1 Zasady stosowania logo

      Logo Towarzystwa muszą zawierać wszystkie nośniki w komunikacji informacyjno-promocyjnej:

      • papiery i koperty firmowe,
      • wizytówki służbowe,
      • wnioski, formularze, zaświadczenia,
      • listy gratulacyjne, dyplomy, kartki okolicznościowe, zaproszenia itp.
      • plakaty, afisze, ulotki, banery, broszury, informatory itp.,
      • ogłoszenia i informacje prasowe, internetowe i telewizyjne,
      • gadżety i inne materiały promocyjne,
      • materiały konferencyjne,
      • strony internetowe poszczególnych jednostek i organizacji,
      • prezentacje multimedialne, filmy, spoty reklamowe itp.,
      • pozostałe materiały, dokumenty i publikacje, dla których nie przewidziano określonej odrębnymi przepisami szaty graficznej.

      Logo Towarzystwa należy umieszczać w wielkości zapewniającej czytelność i w miejscu zapewniającym jego właściwe wyeksponowanie.

      Logo Towarzystwa nie może być mniejsze niż jakikolwiek inny znak lub logo występujące w danym materiale.

Poniżej logotypy do pobrania:
logotypy.zip